KlangIT RSS

fredag 4 juli 2008

Opera webbläsare version 9.51 - ute nu!

Norrmännen bakom Opera släppte idag en ny uppdaterad version av webbläsaren. Version 9.51 skiljer sig från föregående version främst genom att ett flertal säkerhetsproblem har åtgärdats. Jag har tidigare skrivit om hur viktigt det är att ha uppdaterade versioner av datorns program, inte minst när det kommer till datorns webbläsare. Om jag har förstått saken rätt så är en av nyheterna också att Opera fortsättningsvis använder Ask.com som standardsökmotor. Personligen blev jag inte särskilt förtjust i Opera när jag testade webbläsaren för ett tag sedan. Bland annat tyckte jag att det var väl krångligt att blockera script från vissa webbadresser mha Operas filtreringsfunktioner. Du som redan idag använder webbläsaren eller är nyfiken på att testa den hittar senaste versionen, dvs 9.51, på Operas hemsida.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: