KlangIT RSS

onsdag 2 april 2008

Att välja webbhotell

Jag har för avsikt att framöver flytta bloggen till en ny server, alltså till ett "riktigt" webbhotell. Jag är trött på Blogger och sitens begränsade funktioner. Problemet är bara att om man ska få full kontroll på sin Wordpress-blogg så duger inte Wordpress.com utan då måste man anlita ett webbhotell med stöd för Wordpress systemkrav. Frågan är bara vilket webbhotell man ska välja? I mitt sökande efter bra information om olika webbhotell så hittade jag Internetworlds test Sveriges Bästa Webbhotell 2008. Internetworld rekommenderade Binero, FS Data, Levonline och One.com. FS Data fick bäst i test, men var också dyrare än övriga webbhotell. Jag är alltså på jakt efter ett webbhotell som ger mig en möjlighet att sätta upp en blogg med Wordpress plattform och som inte dras med alltför stora driftstörningar. Dessutom måste ju siten tåla en hyffsad trafikmängd utan att siten dukar under. Ett webbhotell som inte ens ingick i Internetworlds test var Proinet. Proinet har prisvänliga konton, men man undrar ju om hotellet håller måttet. Jag behöver lite hjälp med det här. Skriv gärna en kommentar och framför synpunkter på dom olika webbhotellen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du är intresserad av Proinet, sök då lite på dem under t ex wn.se (Sveriges största webmaster-forum).