KlangIT RSS

tisdag 1 april 2008

Yahoo bloggar om mode och skönhet på nya Yahoo Shine

Jag lär i alla fall inte bli en flitig besökare på Yahoos nya blog Shine. Shine inriktar sig nämligen på kvinnor och tänker huvudsakligen skriva inlägg som förklarar varför man inte ska köpa en dyr designväska och hur man lagar något gott till middag på en halvtimma. Jag förstår i och för sig inte varför man måste starta en blogg för att förklara så enkla saker. Jag menar, saken är ju hur enkel som helst, designväskan ska man strunta i att köpa eftersom man inte har råd med både en designväslka och en uppgradering av datorns hårdvara, alternativt en ny mobil eller någon annan ny elektronikpryl. Att laga middag på 30 minuter är ingen konst. Flertalet djupfrysta maträtter tar bara några minuter att laga till i en microvågsugn. Nej, skämt å sido. Yahoo ska tydligen försöka fånga upp en allt mer betydelsefull grupp kvinnliga bloggare. Yahoos målsättning är att tilltala alla kvinnor oberoende av ålder, allt ifrån medelålders flerbarnsmammor till unga tjejer. Det återstår att se om man lyckas med detta konststycke. Ni som är intresserade av mode och skönhet kan ju alltid göra ett besök på Yahoos nya blogg Shine för att se om siten är någonting att hänga i granen. Mitt besök varade nog nästan en hel minut, men å andra sidan så är jag ju också helt ointresserad av mode och skönhet. Förresten, när vi ändå är inne på mode och skönhet så kan jag passa på att rekommendera Yahoos lista på världens vackraste kvinnliga kändisar över 40.

Inga kommentarer: