KlangIT RSS

tisdag 8 juli 2008

Blizzard söker betatestare till World of Warcraft expansion set Wrath of the Lich King

Dataspelstillverkaren Blizzard söker betatestare till World of Warcrafts nya expansion set Wrath of the Lich King. Tydligen har Blizzard som målsättning att ge ut ett expansion set per år. Den föresatsen har gått om intet eftersom över ett år förflutit sedan Blizzard gav ut förra expansion set. Själv har jag aldrig spelat WoW, men väl tittat på när mina syskonbarn lirat. Spelet verkar helt klart häftigt, men jag är snudd på rädd att testa. Jag vet nämligen av erfarenhet att om man blir fast i ett sådant spel så kommer man att spendera mycket tid framför datorn. Jag tillbringar redan idag många timmar per dag framför burken så ytterligare några timmars dataspelande är nog inte att rekommendera.

En gång i tiden spelade jag bort månader av min fritid på dataspelen Giana Siters, Gauntlet, Arkanoid, Tetris mm. På gymnasiet spelade jag tom bort ett helt kursbetyg genom att lira Tetris på miniräknaren istället för att lyssna på läraren, men så vann jag ju å andra sidan klassens interna Tetris-tävling också. Vinnaren blev utlovad en back öl, men någon sådan har jag fortfarande inte sett skymten av. Efter C64-spelen så fastnade jag framför Monkey Island-spelen på brorsans 4.86:a. Jag var faktiskt riktigt hooked up på Adventure Games ett tag. Jag tror jag fastnade på något av Monkey Island spelen, sedan gick jag vidare till Day of the tentacle, Sam & Max, Indiana Jones mm. Förresten, jag slog ihjäl en hel del timmar framför SimCity 1och SimCity 2000 också. Åh, nu minns jag ju favoritspelet nr 1, EAs hockeyspel NHL 93. Jösses vad jag och en kompis spelade det spelet. Av någon anledning bara just 93:ans version. När sedan uppföljarna kom så slutade vi, varför vet jag inte. Det var helt enkelt något speciellt med just NHL 93 som inte fanns kvar i dom andra. Inte blev spelet sämre av att man lärde sig ändra i en fil för att lägga till helt egna namn på spelarna. Vi namngav spelarna i laget efter polarna. Roligast var ju att se vilken av ens polare som gjorde flest mål och vem som hade varit inne på plan vid flest baklängesmål.

Jaja, nu spårade jag ur totalt här, snacka om dataspelsnostalgi. Tillbaka till World of Warcraft. Hur som helst så söker Blizzard betatestare till spelets nya expansion set. Om ni känner er manade att hjälpa Bizzard buggtesta nästa expansion set så loggar ni in på ert WoW-konto, går till "account management"-delen och kikar efter en länk som heter något i stil med "Wrath of the Lich King Beta Opt-In". En liten aptitretare i form av en trailer finns att se på youtube.com här. SvD nämner WoWs nya expansion set i en artikel som finns här.

Inga kommentarer: