KlangIT RSS

onsdag 9 juli 2008

Gratisprogram för att redigera filmer: Movie Maker 2.1 från Microsoft

Microsofts hemsida finns ett program att ladda ner om man vill skapa, redigera eller dela ut filmer. Programmet heter Movie Maker 2.1 och är gratis. Jag har inte testat programmet för egen del, men antar att det klarar dom mest grundläggande redigeringarna av film. Vill man åstadkomma mer avancerad bildredigering så måste man nog söka sig till något annat program. Jag har aldrig riktigt fått upp ögonen för filminspelning och redigering av film i dator så om jag ska var ärlig så är det ett ganska obekant område för mig. Jag ville bara tipsa om att programmet finns om någon har behov av ett redigeringsprogram för film. Movie Maker 2.1 finns att hämta hem gratis från Microsoft. Du hittar programmet här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: