KlangIT RSS

torsdag 10 juli 2008

Tester och recensioner av Apple iPhone 3G

Jag har tidigare skrivit om Apples nya mobiltelefon iPhone 3G. iPhone 3G verkar helt klart häftig och intressant på alla vis, men eftersom jag inte badar i pengar så avstår jag från att ens tänka tanken att köpa en iPhone. Telias priser på telefonen får en ju att nästan trilla baklänges. Detta och mycket annat har det skrivits en hel del om i datortidningar och dagstidningar inför premiären den 11 juli. Jag tänker därför inte tjafsa så mycket mer om saken utan sammanställer kort och gott en lista med länkar till några av dom största svenska tidningarnas recensioner.

GP: Vi har testat iphone 3G
DN: Häftig surfkänsla men flera funktioner saknas
IDG och PC FÖR ALLA: Tummen upp för Iphone 3G
Metro: De första recensionerna av Apples Iphone 3G
Aftonbladet: Så här bra är nya Iphone
SvD: Iphone 3G sätter ribban

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alla de här recensionerna fokuserar mycket på det teknisk, inget fel med det iPhone är ju trots allt en teknisk pryl. Men jag tycker att man borde fokusera mer på priserna. Äe det bara jag som tycker att de tar överpriser?

Mattias Klang sa...

Jo, jag skulle aldrig köpa en iPhone. Dels för att jag inte har råd att lägga ut så mycket pengar, dels för att om jag hade råd så skulle jag hellre köpt någon annan lika användbar och rolig IT-pryl, kanske en Eee PC? Jag är inte heller frälst i Mac, så det kommer säker någon likvärdig produkt till ett lägre pris från någon annan tillverkare av mobiltelefoner.